תופעה חמורה: בחורי ישיבות עורכים קומזיצים בכפרים עוינים

בעל 'המשקפיים' 16 Comment on תופעה חמורה: בחורי ישיבות עורכים קומזיצים בכפרים עוינים
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

אור קלוש האיר את חדר השיעורים הצפוף שאינו אלא שלוחה תחומה בארונות ספרים בפינת בית המדרש. חתימת הזקן שבפרחי התלמידים מתמוללת בידם בתנועות חדות, אישוניהם מכווצים בריכוז, ואוזניהם כרויות לשיעור השבועי של המשגיח הנערץ.

התיאור הסוריאליסטי הזה ראוי אולי לפתוח ספר הנצחה על וולוז'ין, אלא שאם נהיה כנים, מדובר בתיאור מוגזם ומופרך לשיעור שבועי ש'המשקפיים' וחבריו לספסל הלימודים רק חיכו שיסתיים.

אחד מכישוריו המופלאים של המשגיח היה לכרוך באופן מעורר השתאות בין המתרחש בישיבה לבין הרעיונות הנשגבים של גדולי החסידות והמוסר לפרשת השבוע.

הבחורים התפלחו למטבח ללא רשות? התפתחה תופעה חמורה של נסיעה הביתה יתר על המידה? – לית מידי דלא רמיזא בתורה הקדושה, והדברים יעלו בהטעמה עם דברי הנביאים, הכתובים, הגאונים, הראשונים, הסבוראים, וכן הלאה עד אחרוני רבותינו הקדושים.

'המשקפיים' הביטו השבוע אל כנסת ישראל, וראו את כיתת שיעור המוסר משתקפת במליאה המשעשעת. דיוני תאגיד השידור הציבורי הצליחו להתלבש על כל דיון מכל סוג שהוא.

דיונים תקציביים, ועדות מקצועיות ואפילו מורשת ז'בוטינסקי, כולם גויסו לטובת הדיון בסוגיה הבלתי פתורה של מפת האינטרסים הפוליטיים בשוק התקשורת הישראלי הצפוף.

באחד הדיונים הליליים, שעסק בין היתר בלימודי הליב"ה ובדחיית פתיחת התאגיד, הרגיש חבר הכנסת יואל חסון מ'המחנה הציוני' כי דבריו לא מתקבלים ברצינות על לב השומעים, וביקש תגבור רצינות בדמות כובעו הגוראי של השר והח"כ יעקב ליצמן.

ואם חשבתם שחסון ישמור נאמנות לחסידות הגדולה בישראל, מסתבר שהוא מעדיף דווקא את החסידות הגדולה בעולם. בבוקרו של לילה נטול שינה, התגבר חסון כארי חסון, והניח תפילין כשהוא אוחז בידיו פרוספקט עליו מתנוססת תמונת כ"ק האדמו"ר מלובביץ' זי"ע.

יואל חסון

כתלי הכנסת ראו השבוע רגעים יפים, רציניים יותר ומשעשעים פחות. כך בין היתר נערך מפגש פסגה בין צמרת עיריית אלעד בעבר ובהווה, שהגיעה לרגל יום ההוקרה שנערך למתנדבי 'איחוד הצלה'.

הנה ראש העירייה ישראל פרוש עם מנכ"ל העירייה לשעבר, יהודי בשם יגאל גואטה, המשמש בזמן הפנוי שבין פגרה לפגרה כחבר פעיל בכנסת ישראל. 'המשקפיים' נמנעים מלחשוף את האיש שזרועותיו הארוכות כרוכות בין המצולמים בתמונה ובין מסדרונות העירייה.

פרוש והאלעדים בכנסת

בפינה שקטה בכנסת נצפו מסתודדים יו"ר ועדת החינוך ח"כ יעקב מרגי עם מוטי בבצי'יק, עוזרו של ליצמן ועם שלמה פולק, עוזר גפני. אחרי מהומת האלוקים שהתעוררה כתוצאה מהשערות משעשעות שהעלינו כאן בשבוע שעבר סביב מפגש בקניון רמות, 'המשקפיים' נוצרים את מקלדתם.

בבציק מרגי

מי בכלל זוכר, אבל לכנסת הנוכחית נבחר חבר כנסת העונה לשם אילן שוחט, הלא הוא ראש עיריית צפת. רגע אחרי שזכה למימוש החלום של כל פוליטיקאי בזירה המוניציפלית, הודיע שוחט כי הוא עוזב את הכנסת וחוזר לעירו מכורתו.

כש'המשקפיים' ראו את ח"כ יעקב אשר מתרווח השבוע בישיבת מועצת עיריית בני ברק, נתקפו הם בחשש שמא הח"כ ה'דגלאי' בוחר אף הוא בדרך דומה. אלא שכמו תמיד, המציאות תפחה על עדשות 'המשקפיים' הנאיביות, והתברר כי מדובר בסיור מקצועי בנושא תחבורה ציבורית.

אשר חוזר לבני ברק

גם אחרי עשרות שנים במסדרונות הכנסת, הצליח מאיר פרוש להפתיע בשבוע האחרון את הכתבים הפוליטיים. נאומיו הרהוטים והבנויים לתלפיות – בהם השיב לחורפי פח שמן החינוך החרדי הטהור – הותירו רושם בלב שומעיו, והפכו אותו לרלוונטי ואטרקטיבי בשדה ההסברה החרדי.

וכשכל זה מצטרף להצלחות כבירות המיוחסות – על פי פרסומים זרים – לעבודתו השקטה במשרד החינוך, הרי שאין ל'משקפיים' אלא לשחרר חיוכים לסביבת 'שלומי אמונים'.

בין נאום להצבעה, צדו 'המשקפיים' את פרוש בלשכתו, תוך כדי ראיון ארוך ל'מהדורה המרכזית' שבהגשת אבי מימרן.

מאיר פרוש

העיתונאי התמיד-צודק בני רבינוביץ ציין השבוע בהתרגשות 31 שנות תקשורת אינטנסיביות. "עשרות אלפי ידיעות, כתבות, תחקירים, והופעות בכלי התקשורת", צייץ לצד המכתב שהודיע על קבלתו לעבודה הראשונה ב'יתד'.

'המשקפיים' נעלבים קשות שרבינוביץ לא מוסיף את הופעותיו במדור מכובד זה לרשימת הישגיו.

רבינוביץ יתד

עיתון 'יתד נאמן' עמד השבוע בעין הסערה, כשבמהלך כתבה הסוקרת את הבחירות בארה"ב, ציטט העיתון את "העיתונאי הישראלי טל שניידר", בעוד שמדובר בעיתונאית מוכרת ומוערכת. אחרי חילופי האשמות וציוצים, נאלץ העיתון להבהיר כי מדובר בשגגה.

אלא שלא רק 'יתד' הפך עיתונאית לגבר. בשקט בשקט ומתחת לראדר, הפך 'המודיע' את העיתונאית שלומית צור לגבר, ולא סתם גבר, אלא חנוך זייברט בכבודו ובעצמו. ומעשה שהיה, כך היה:

ראש עיריית בני ברק העניק ראיון ארוך ל'גלובס' על מצבה הכלכלי של העיר ועל מצוקת הדיור החרדית, ראיון שזכה לפולו אפ בכל כלי התקשורת החרדיים. אך בעוד האתרים העדיפו להתמקד באמירה כי הוא מעדיף עיר מלוכלכת על פני גרעון תקציבי ("נחמ'ש או זייברט?" – זעקה אחת הכותרות), במוסף הכלכלי של היומון החסידי התמקדו בבשורת האיזון התקציבי וההישגים ההרואיים.

אלא שגם פולו אפ צריך לדעת לעשות. בכותרת המשנה נכתב ציטוט מהכתבה המיוחס לרב זייברט, כשהמדובר בכלל בחומר רקע, מדברי הכתבת. הנה:

זייברט גלובס

תמונה

יחסית לועידה הרועשת של מפלגת 'העבודה', העיתונאים החרדים שסיקרו אותה נראים נינוחים למדי. האמת, על מפגש פסגה של איתי גדסי, מנדי גרוזמן, עקיבא וייס ואלי ביתאן, יצליחו להעיב מעט דברים – אם בכלל.

גדסי גרוזמן וייס ביתאן

ואגב, אחרי שאריה דרעי הציע פרס למי שייתן לו שמות של חרדים בתקשורת הכללית, הציע עיתונאי 'מקור ראשון' ו- NRG להוסיף אותיות ע' לשמו, לאמור: מעעענדי גרוזמן, שמא אז יאות דרעי להחשיב אותו כחרדי.

ואילו הרכש הטרי של 'התאגיד' מלך זיברשלג, הגיב לדבריו של דרעי בתמונתו הרוכנת על מסך מחשב התאגיד, שתאריך פתיחתו נדחה השבוע באופן סופי.

מלך זילברשלג

ומה מצב העיתונאים החילונים בכלי התקשורת החרדיים? – נראה שמעולה. השחקן, הבמאי והמנחה נתן דטנר נצפה השבוע באולפני 'קול חי', לצילומים עם השפית מירי זורגר, לקראת תכנית שתעלה בקרוב בערוץ 1. את פניו קיבל בסבר פנים יפות השדרן יואב דילאון.

דילאון דטנר

בצל הדרמות והטלטלות שחווה ענף התקשורת, נחרדו 'המשקפיים' לגלות את מגיש החדשות ב'קול חי' אריאל שרפר מופיע על מרקע ערוץ 10. נשימותינו שבו לסדרן רק כשהובהר לנו נחרצות כי אין מדובר במעבר של הטאלנט, אלא בהתארחות בתכנית הבוקר של דני רופ.

אריאל שרפר רופ

אלפי זוגות עיניים מזרח ירושלמיות ננעצו השבוע בצוות הצילום המורחב של 'קול חי', שסייר בחופשיות בשווקים וברחובות הפחות אוהדים של מזרח העיר. הלב המשיך להחסיר פעימה גם לאחר מכן, כשהסיור נמשך לתוך סבך מנהרות עתיקות ונסתרות, עד היציאה במעלה רחבת הכותל המערבי.

התמונה המלאה תיפרס בפניכם בתשעה באב, ביום בו תשודר תכנית ייחודית ובעלת קונספט ראשוני, בהגשת יעקב גרודקה והרב ישראל גליס.

2016-08-03-PHOTO-00006391

את החלק הקטן אותו לא תוכלו לחוות בתשעה באב, נאלץ לחשוף בפניכם היום. מדובר רגע המכונן בו איש ירושלים נוגס בפיצה האפויה בתנור לבנים ששוליו התכרכמו בימי סבתא זלדה שגדלה בשכונת שייח ג'ראח בתקופתו של ר' שלומקה זוויעלער, ואף הייתה בת דודתו של הרב יוסף חיים זוננפלד זכר צדיקים לברכה.

ישראל גליס

ובעוד הרב גליס נוגס במשולש הפיצה, תפס איש 'העדה החרדית' לשעבר שמואל חיים פפנהיים את מקומו בתור הארוך שהשתרך בשווארמת "מושיקו", או בשביל הקלאסה: "MOSHIKO".

שמואל חיים פפנהיים

גם איש התקשורת דוד חכם תועד סועד את ליבו בהנאה ובתיאבון. אלא שלחכם הייתה סיבה ממש טובה. בנו היקר סיים בשעה טובה ללמוד מסכת ברכות, ואביו רווי הנחת לקח אותו לציין את המאורע בשעת איכות משותפת.

דוד חכם

בישיבת דרך ה' שבגבעת שאול, נרשמו רגעי התעלות נעלים בקומזיץ שנערך אל תוך הלילה, בהשתתפות איש התקשורת מלא ה'התעוררות' ידידיה מאיר, והזמר אביתר בנאי.

ידידיה מאיר אביתר בנאי

בלונדון הרחוקה, התכנסו להם בחורי ישיבה, עסקנים ומוזיקאים לקומזיץ איכותי עמוס בשרים על גדות נהר הדוקלנס. מי שללא ספק כיכב בקומזיץ, הוא הזמר אברומי רוזנבוים, שבשנים האחרונות נטש את ענף החתונות בארץ לאנחות, ועבר להנעים את אירועי עשירי לונדון.

קומזיץ

וכמו בכל מקום אליו הוא מגיע, גם בקומזיץ הלונדוני, קשה היה להתעלם מנוכחותו האנרגטית של הזמר והחיוך שלוימי גרטנר.

קומזיץ אברומי רוזנבוים

בשבועות האחרונים הצטברו בידי 'המשקפיים' מספר קטעי וידאו, בהם נצפים בחורי ישיבה מבלים בקומזיצים בכפרים וביישובים ערבים לצד המקומיים.

המחזה מעורר השתהות. הבחורים שמגיעים לגמרי מחוגי המיינסטרים הישיבתיים, נכנסים לכפרים, ונצפים מבלים בקלילות ובשחרור, עם מיטב השירים החסידיים המתנגנים ברמה בלב היישובים הערבים.

רק הלילה התכנסה לה קבוצה חסידית מכובדת בגינה מרכזית באום אל פאחם, כשהיא מצוידת בבשרים משובחים. החבורה התיישבה לקומזיץ ארוך אל תוך הלילה, לצד המקומיים שלא טמנו ידם בצלחת. הם הצטרפו לארוחה, ואף ניסו להצטרף לשירה החסידית, לא לפני שהעניקו את הטאצ' המוזיקלי הייחודי שלהם.

האם מדובר בתופעה של ממש? האם אנחנו עדים לניצני השלום? אולי זה בכלל מהלך חמור שבישיבות לא נותנים עליו את הדעת?

לאחר לבטים רבים, 'המשקפיים' מתגברים על יצרם הבוער, ומחליטים שלא לפרסם לעת עתה את התיעוד המסקרן. ברגע שיהיו שינויים במדיניות 'המשקפיים', אתם תהיו הראשונים לדעת על כך מעל דפיו הוירטואליים של אתר 'קול חי'.

• • •

וליתר החדשות: בימים אלה חורש רב הטוויטר את אירופה עם משפחתו, בטיול מרהיב שעשוי להוציא עיניים אפילו לשושלת המלוכה הבריטית. אספנו עבורכם דוגמית קלה ממסעו של הרב יצחק איציק סודרי בצרפת.

איציק סודרי

סודרי בירה נוף בילוי רחוב

ילדי ארגון 'זכרון מנחם' יצאו למחנה ללונדון, והתגייסו לשמח את עמירן דביר וישי לפידות, שנראו זורחים מאי פעם.

לפידות ועמירן דביר

אם נבחר למנות את כל בילויי הטאלנטים בלונדון, ניאלץ להקדיש לכך מדור שלם, אך סיפק אין בידינו. קבלו את אחד מרגעי השיא, בו ישי לפידות זכה לנסיעת מבחן ב'לה פרארי', אחד הרכבים הטובים והיקרים בעולם.

ישי לפידות

רבה של נתניה ומגיש התוכניות המיתולוגיות ב'קול חי', הרב קלמן בר, יצא לנאות דשא בהרי האלפים הצרפתיים.

הרב קלמן שוויץ

הבוקר נערכה שמחת הברית לבנו של איש היח"צ והפרסום החב"די יוני כהנא, במסעדת 'מול הים' בנתניה. רבה הראשי של העיר הזדרז להגיע מהאלפים הצרפתים היישר לריביירה הצרפתית המקומית, וכיבד את הברית בנוכחותו. איש החינוך הנתנייתי אריה כהן השתתף והנציח.

תמונה 1

הזמר והיוצר אלי פרידמן, מקדיש את ימי 'בין המצרים' לצילום קליפ מרהיב, שצפוי – איך לא – לעורר עניין ואף לבלוט על מתחריו הרבים. כשתראו את המקום המרהיב בו צולם הקליפ, גם אתם תסכימו עם ההערכה הצנועה שלנו.

אצל פרידמן, קשה לדעת אם הפוזה החביבה על האופניים היא לצורך צילום קליפ או חלק משגרה צבעונית. כך או אחרת, המחזה שובה לב.

אלי פרידמן והאופניים

ועד שתזכו לראות את אולמות האירועים מבפנים, הנכם מוזמנים להתוודע למיתוג החדש של אולמי 'וגשל' המשופצים. הצבעים והעיצוב הזכירו ל'משקפיים' את עטיפות המגנום, אך כשחיפשנו את דוכן המגנום בנמל תל אביב על מנת לבצע השוואות מתבקשות, התבשרנו בצער ובכאב כי הדוכן הפופולרי פורק ואינו עוד.

וגשל

מתנדבי 'איחוד הצלה' מסניף מודיעין עילית, התכנסו לשבת התאחדות במלון ציפורי בכפר, כשעל הזמירות והתפילות הופקדו 'בעלי מנגנים'.

הצלה

בקיסריה נערך אמש דינר יוקרתי בהשתתפות אילי הון ויזמים בעלי שם, שהתגייסו לפתרון מצוקת הדיור במסגרת 'בנה ביתך' של חסידות צאנז. מקהלת 'נרננה' יחד עם דודי קאליש וארי רייך נתנו הופעה מלאה, ולא רק מוזיקלית. המופע כלל מחזמר, הצגות, ושילובים אמנותיים מרהיבים.

נרננה צאנז

ארגון חסד אמריקאי מצא דרך ספורטיבית לאסוף כסף מתומכיו: מירוץ אופניים רב משתתפים, כשעל עמדת ההזנקה הוצב החזן החסידי יעקב למר.

המוני אנשים, בהם מפורסמים וקולגות בעבר ובהווה, השתתפו בשמחת בר המצווה לבנו של הזמר והבדרן שאול חיון. הנה החברים הנרגשים מלאי ברכות ואיחולים:

ולסיום: בימים אלו נשלמה הדפסת 'המדריך החרדי'. באווירת הימים, שחררו במשרדי ההוצאה לאור אנחת רווחה דרך "סיום מסכת" על האלפון. וזה בדיוק הזמן לערוך מסיבת סיום מהמדור האחרון לחודש תמוז. שבת נעימה גם לכם.



16 תגובות

מיין תגובות
  1. 16

    הלו! מה המספר שלך במשקפיים? אני רוצה גם…

  2. 14

    כמו תמיד אין אבל אין על ה"משקפיים"
    אבל הפעם קצת ביקורת
    לא מתאים בכלל הסרטון האחרון, פשוט בזיון!!!!!!!!!!!

  3. 13

    איזה מתוק הבחור מהמדריך החרדי…

  4. 12

    מדור יוצא מן הכלל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    מחכים כל שבוע!!!!!!!

  5. 11

    השבוע היה פיצוץ

  6. 10

    המדור ממשיך נכון????????????????
    אתה לא פורש…………!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  7. 9

    חבל מאד שלא הבאת תמונות מהגמר של השף הבא כי אפילו לאתר לא העלו תמונות!!!!!!!!!!!!!!

    1. אריאל רוצים לראות תמונות מה גמר של השף הבא. לראות את חברון אוכל את המטעמים.

  8. 8

    אריאל למה אין תמונות מתחרות הגמר של השף.
    מעניין לראות את חברון אוכל את המטעמים של הזוכה בגמר.

  9. 7

    אריאל מאד רוצים לראות את חברון נהנה מהאוכל
    בתכנית הגמר של השף הבא .העלה תמונות

  10. 6

    הפעם היה טובבבבבבבבבבבבבבבבבבב

  11. 5

    נס שהם נשמעים יותר טוב מאיך שהם נראים, אחרת אבדנו.
    האמת היא העיתונאים ואנשי תקשורת החרדיים נמוכים מאוד, אם יש לך קצת קול רדיופוני ואייפון מקומך איתנו בתקשורת,היי אתה לא יודע עברית ולא מבין מילה בתקשורת נוו.

    1. נכון גם אני כבר חשבתי כך רוב מה שקורים ברנז'ה לא נראים כלל כמיינסטרים החרדי לדוגמא בתמונה שלגדסי גרוזמן ועוד במפלגת העבודה יש שם שניים שלבושים גרוע מדתי לאומי איני מכיר אותם ואיני יודע בפרטות אבל כשנתי טוקר דיבר ברדיו על הקושי של חרדים בתקשורת כללית ואח"כ ראיתי תמונה זו הבנתי שהם לא נשארים חרדיים קלאסיים

  12. 4

    בתור מדור בשם המשקפיים, זה נראה כאילו הכרזתם על תחרות המשקפיים הכי זוועתיות. ע"ע יהודה שוקרון, אלעד כהן ואשר גרייבר, בבר מצווה של חיון.

  13. 3

    מה שהכי יפה במדור הזה, ובעצם בכל האתר והרדיו הזה- זה הפרגון והיחס היפה כלפי "קול ברמה", ושמראים חופשי תמונות של אנשים משם, זה התחיל עם רונן בוסתן שהיה עם אשר גרייבר (כמדומני), המשיך עם עמי מיימון שראו פעם ביחד עם יהודה שוקרון, ועמירם בן לולו שרואים למשל בברכות לשאול חיון.
    אני בטוחה שיש בעוד מקומות!!!!!!!!! כל הכבוד!!!!
    (יוצא לי לפעמים לעבור קצת על האתר שלהם ושם אינדברים כמו פה, בכלל!!! שאפו לרדיו קול חי!!!!!!!!!!!)
    🙂 🙂 🙂